Decizie Nr. 64 din 19.06.2018

Decizia nr.64 din 19.06.2018 de inadmisibilitate a sesizării nr. 77a/2018 privind controlul constituționalității unor prevederi ale pct. 3 al Hotărârii Guvernului nr. 613 din 1 august 2017 pentru aprobarea Regulamentului sanitar privind avertismentele de sănătate și etichetarea produselor din tutun, a tutunului destinat rulării în țigarete și a produselor conexe


Subiectul Sesizării: Deputat din Parlamentul Republicii Moldova, Simion Grișciuc

Fişiere:
1. ro-d64201877a2018-0020e7f7.pdf
2. ro-DCC64s77a-2018-rus7e1cd.pdf


Sesizări:


1. Pe 12 iunie 2018, dl Simion Grișciuc, deputat în Parlament, i-a adresat Curţii Constituţionale o sesizare prin care solicită controlul constituționalității textului „până la 30 iunie 2018" din pct. 3 al Hotărârii Guvernului nr. 613 din 1 august 2017 pentru aprobarea Regulamentului sanitar privind avertismentele de sănătate și etichetarea produselor din tutun, a tutunului destinat rulării în țigarete și a produselor conexe.

A. Motivele sesizării

2. Motivele sesizării, așa cum au fost prezentate de autorul acesteia, pot fi rezumate după cum urmează.

3. Pe 1 august 2017, Guvernul Republicii Moldova a adoptat Hotărârea nr. 613 pentru aprobarea Regulamentului sanitar privind avertismentele de sănătate și etichetarea produselor din tutun, a tutunului destinat rulării în țigarete și a produselor conexe (în continuare, „Hotărârea Guvernului nr. 613 din 1 august 2017").

4. Regulamentul adoptat prin această hotărâre stabilește cerințele privind conținutul și prezentarea avertismentelor de sănătate, precum și a altor informații care trebuie să figureze pe pachetul unitar și pe ambalajul exterior al produselor din tutun, al tutunului destinat rulării în țigarete şi al produselor conexe.

5. Potrivit punctului 3 din Hotărâre, stocurile de produse din tutun și produse conexe fabricate până la data intrării ei în vigoare vor putea fi comercializate doar până la 30 iunie 2018.

6. Autorul sesizării pretinde că limitarea în timp, i.e. până la 30 iunie 2018, a dreptului de a comercializa produse din tutun, a căror etichetare nu corespunde cerințelor prevăzute de Hotărârea menționată, dar care au fost achiziționate de către agenții economici până la intrarea ei în vigoare, reprezintă o limitare disproporționată a dreptului de proprietate.